Wychowanie do profesjonalizmu: tworzenie kultury humanizmu w edukacji medycznej ad

Autorzy zauważają: Wiele cierpień towarzyszących poważnej chorobie powstaje i może być złagodzone tylko poprzez osobisty sens, który przywiązuje do doświadczenia i zauważa, że zajęcie codziennego życia może powstrzymać lekarzy przed zrobieniem krytyczne rozróżnienie między pozornie pilnym i naprawdę ważnym. Ten esej opisuje piękny i niezbędny – ale często brakujący – aspekt szkolenia w pełni rozwiniętego profesjonalisty . Utrzymując, że relacja mentor-protegowany ma kluczowe znaczenie dla rozwoju zawodowego uczniów, inny rozdział oferuje dwa nowe sposoby tworzenia sojuszu. Pisarze, wszyscy wychowawcy i psychiatrzy przedstawiają schematyczne reprezentacje rozwoju zawodowego i osobistego i zdecydowanie twierdzą, że odnoszący sukces związek musi obejmować oba.
Ostatnie rozdziały rozszerzają się na temat przewodni, który poprzez skierowane do uczniów doświadczenie społeczności, wartości usług i orientacji powierniczej są zinternalizowane najlepiej . Te rozdziały podkreślają programy społecznościowe, które zapewniają uczniom bezpośrednie doświadczenie w zaspokajaniu potrzeb zdrowotnych. różnych populacji.
Osoby bezpośrednio zaangażowane w kształcenie medyczne na poziomie licencjackim uznają tę książkę za inspirującą. Należy jednak wymagać lektury dla wszystkich, którzy wierzą, że nieodwracalna szkoda wyrządziłaby instytucja medycyny amerykańskiej, gdyby kompetentni, skoncentrowani na pacjentach lekarze byli produkowani tylko nieoczekiwanie. Z optymistycznego punktu widzenia transformacja przedstawiona w tej książce mogłaby mieć zniechęcający wpływ na jej realizatorów i nauczycieli, a ostatecznie na szerszą kulturę medycyny. Trudno sobie wyobrazić tak głęboką zmianę paradygmatu, która zaistnieje w mniej niż jednym pokoleniu. Co z tymczasowego.
Bickel kończy się odpowiedzią, być może racją bytu książki:
Te niebezpieczne czasy wymagają, aby każdy – od studenta do dziekana – rozwijał się jako profesjonaliści, jako komunikatorzy, jako liderzy. Społeczności oczekują przywództwa od lekarzy. I nic dziwnego. Żadna grupa nie jest lepiej przygotowana do promowania ulepszeń w systemie opieki zdrowotnej. Podczas gdy konkurencja i ograniczenia mogą rosnąć, lekarze to ci, którzy mają największy dostęp do wiedzy o ciele ludzkim, technologii medycznej i zasobów oraz szacunku dla tych, którym służą. Jeśli odważni i współczujący, każdy lekarz ma ogromny potencjał pozytywnego oddziaływania. Ta książka oferuje bogactwo pomysłów na lepsze wykorzystanie tych potencjałów. Możliwości są obfite.
James L. Meisel, MD
Harvard Medical School, Boston, MA 02115
[email protected] org
[podobne: wiązki kolateralne, oesophagitis chronica, lepkość krwi ]
[patrz też: odruch ze ścięgna achillesa, fascynujący świat nauki i technologii platforma, domaszkowice ]